Följ oss

söndag 30 mars 2014

Decoupage - lack och lim i ett



Decoupage är ett bra sätt att dekorera med. Rundade föremål är lite knepigare än flata så det är lättare om man river eller klipper ut mindre motiv och täcker med. Här håller jag på med ett styrolitägg och mitt motiv är lite på gränsen  för vad jag kan få att sitta snyggt. Jag tror att jag ska måla andra sidan vit.



Jag ville ha en mattare mer osynlig finish på mitt ägg så jag har använt decoupagelack med satinlyster. Det finns även matt och glansig decoupagelack samt för glas och porslin.

I'm doing decoupage on a styrofoam egg. I'm using a varnish (and glue in one) with a satin finish. There are also matt and glossy varnishes and one for glass and porcelain. When you're doing rounded objects it's easier to glue down smaller pieces. Hope you have time to get crafty today. Have fun!

Hoppas ni har tid att skapa idag. Vill ni ha lite mer inspiration så är det visning med Påsktema i butiken nu på onsdag den 2:a april. Det är bara att titta in mellan 17 och 19.  Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar